Excite

Primark zet collectie voor het eerst online

  • © Getty Images
Primark heeft een groot deel van haar collectie - inclusief prijzen en informatie - online gezet. Hiermee lijkt een eerste stap gezet te zijn richting een echte webwinkel, maar of de keten dat ook zo ziet, wordt niet bevestigd. Dankzij de publicatie van ongeveer 70 procent van de artikelen is het voor klanten nu wel veel makkelijker om zich vooraf vast wat te oriënteren op het aanbod en aan de hand daarvan een lijstje te maken.

Topman Breege O'Donghue wil nog niet zeggen of er ook een online winkel komt van de immer populaire keten. Hij geeft aan dat Primark over het algemeen erg houdt van fysieke winkels. Het online zetten van de product- en prijsinformatie van een groot deel van de collectie lijkt daarom in de eerste instantie vooral bedoeld te zijn om mensen vast online door het aanbod te laten kijken. Bezoekers van de site kunnen dan onder meer aangeven welke kleding ze leuk vinden.

Aan de website is ook het platform Primania gekoppeld. Hierop kunnen klanten outfits van de Primark posten, delen en liken. Hoewel Primark ongeveer de enige kledingwinkel is die nog geen online winkel aanbiedt, weet de website wel veel mensen te trekken. Die gaan echter vervolgens vaak weer naar een concurrent toe op het moment dat blijkt dat er niets online te kopen is. Met Primania lukt het mogelijk mensen toch wat langer op de site te houden, iets dat in een later stadium weer van pas kan komen, als er bijvoorbeeld wél een online winkel wordt ingericht.

Overigens is het voor Primark nog geen noodzaak om een online winkel op te zetten. De huidige bezoeken aan de fysieke winkel zijn zo overweldigend, dat daar online eigenlijk niet tegenop te werken valt. Wel verwachten klanten echter steeds meer dat winkels altijd open zijn. Fysiek is dat vaak niet mogelijk, maar online wel.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017