Excite

Chanel Lego clutch grote hit

  • Getty Images

De plastic Chanel Lego clutch is de grote hit van de zomer van 2013. Met een prijskaartje van bijna 7000 dollar en een wel heel erg tijdelijke look is de Lego clutch van Chanel wel een trend die niet voor iedereen is weggelegd. Sterren als Rita Ora, Kim Kardashian en Rihanna hebben de handtas al op de kop weten te tikken. Voor andere liefhebbers van de eyecatcher van Chanel is er slecht nieuws: de Chanel Lego clutch is uitverkocht en er is geen wachtlijst.

Jaren tachtig

Het Chanel-logo heeft al op veel vreemde producten gestaan, zoals brommerhelmen en ski’s, maar nog niet eerder werd het Franse merk geassocieerd met kinderspeelgoed. Het is dan ook best bijzonder dat de Chanel Lego clutch de hit is van de zomer van 2013. Modekenners leggen de link naar de opkomst van accenten uit de jaren tachtig. Plastic en felle kleuren zijn weer helemaal high fashion geworden.

Speelgoed

De Chanel Lego clutch is overigens niet gemaakt van legosteentjes, maar heeft wel wat weg van het plastic speelgoed. De handtas is gemaakt van hard plastic en is verkrijgbaar in dezelfde felle kleuren die we gewend zijn van Lego: rood, geel, blauw en groen. Verder heeft de tas dezelfde look en feel van Lego, met de harde hoeken en glimmende plastic vlakken.

Lego

Bij de Deense fabrikant van Lego zijn ze “oprecht vereerd” dat de Chanel Lego clutch zo op hun product lijkt. “We zijn enorm blij dat ons merk, dat zo typisch met kinderen wordt geassocieerd dat het nu innovatieve catwalk ontwerpen inspireert,” vertelt Emma Owen, de PR manager van Lego.

Holland - Excite Network Copyright ©1995 - 2017